NewsNovinky

Lilie La hybridy: seznam odrůd s fotografiemi a recenzemi

La Hybrida se z latiny překládá jako „Longiflorum – asijští – hybridi“. Byl vyvinut po křížení dlouhokvětých a asijských hybridů.
Skupina La Hybrid je podobná asijské skupině, nicméně je zde drobný rozdíl. Charakteristickým rysem skupiny je jedinečná kombinace dekorativních vlastností, nenáročnosti a snadné reprodukce. Odrůdy z této skupiny kladou minimální požadavky na podmínky růstu. To znamená, že i začínající zahradníci mohou snadno dosáhnout toho, aby jejich rostlina vypadala skvěle v prvním roce pěstování lilií La Hybrida.

Většina odrůd Lily ze skupiny má velká květenství (přes 25 cm). Často mají tvar misky nebo poháru. Některé odrůdy mají květenství středních forem – něco mezi trubkovitým a pohárovitým tvarem. Stopka může obsahovat až několik pupenů, které směřují nahoru nebo jsou vychýleny do strany. Zvláštností lilií ze skupiny La Hybrid je jejich jemné a zároveň jemné aroma. Listí je přirozeně husté a pevně přilne k nádobě. To umožňuje rostlině odolat nepříznivému počasí a dokonce i přepravě.

Květ hybridu Lily LA se liší od květu „asijského“ ve své velké velikosti. Rostlina se vyznačuje silnou a vysokou stopkou, lesklým lesklým olistěním.

Obzvláště atraktivní je hustá, plastická textura okvětních lístků a čistá barva.
Poprvé byly odrůdy z této skupiny získány na počátku 90. let. Pak byly v jejich barevné paletě horší než rostliny z jiných skupin. Dnes se vše radikálně změnilo; četné odrůdy lilií mají bohatou škálu barev. Můžete se setkat s barvami: bílá, meruňková, vínová, jasně červená, oranžová, světle zelená, citronová, žlutá a dokonce i mléčné LA hybridy mají příjemnou nevtíravou vůni.

Zajímavé:  Lunární kalendář zahradnických prací od 29. března do 4. dubna - Antonov Garden.

VÝSADBA hybridů LA LILY
LA hybridy vysazeny na plném slunci nebo v polostínu půdy by měla být volná a výživné, slabě kyselé, stagnace voda bez hloubky výsadbu 15-20 cm, v závislosti na velikosti žárovky.

Žárovka lilie je umístěna na pískovém polštáři a písek je posypán shora, pak jsou výsadby pokryty zahradní půdou a napojeny. V roce výsadby lilie mohou být pokryty, pak úkryt je odstraněn.

1 – Lily Ballroom

výška rostliny 100 cm, krémový květ s oranžovým pruhem uprostřed a skvrnami.

Výška stonku dosahuje výšky 1,4 metru. Průměr květu je 20 cm, barevná paleta karmínová s bílým hrdlem.

Výška rostliny 115cm, velké květy 16-19cm v průměru, barva jemná meruňka bez skvrn. Šampion výstavy 2001 Liliad. Má jemné jemné aroma, ideální na řezání.

Výška stonku nepřesahuje 1,15 m. Průměr květu – 20 cm s jemnou vůní. Barva květu je bílá s citronovým hrdlem;

5 – Algarve (ALGARVE)

Výška rostliny je 70-80 cm, velmi krásná a čistá, sytě růžová barva, ve které můžete vidět karmínové nebo lila odstíny; v hrdle jsou velmi řídké, malé skvrnky.

Lily je považována za jednu z nejvyšších ve skupině. Výška stonku dosahuje 1,5 metru. Průměr květu je standardní – 20 centimetrů. Paleta barev květenství: purpurově červená.

Jiné odrůdy LA hybridů

Lilie LA hybridy

Nejvýznamnější událostí v pěstování lilií v 90. letech bylo objevení se, nejprve na výstavách a poté na květinových trzích, nejnovější skupiny lilií – tzv. LA-hybridy (Longiflorum-Asiatic-Hybrids). K dnešnímu dni bylo vyvinuto více než 100 odrůd, z nichž většina byla získána v Holandsku, zbytek v USA a Japonsku. Luxusní novinky ohromují fantazii velikostí květin a širokou škálou barev. Plocha pod těmito liliemi rychle roste, v roce 1997 zabíraly již 100 hektarů. Odborníci předpokládají, že v blízké budoucnosti zaujmou plantáže LA-Hybrids z hlediska plochy třetí místo po východních a asijských a vytlačí lilie Longiflorum.

Zajímavé:  Hygienická pravidla pro porážku hospodářských zvířat.

Co vysvětluje tak velký zájem o tyto rostliny? Druhové lilie opouštějí trh, stejně jako dříve milovaní Tubular Hybrids – chlouba amerických chovatelů 50. a 60. let. Jsou stále chovány amatérskými pěstiteli květin v Americe, podle dnešních standardů jsou nevhodné pro průmyslové pěstování – jsou příliš objemné a nepřenosné. V Holandsku jejich výsadba nepřesahuje 28 hektarů. Dnes roste poptávka po raných odrůdách s květy, které vypadají vzhůru, s velkými poupaty, podle kterých lze posoudit barvu květu, se silnými, vzpřímenými stonky a krásným olistěním.

Mnohé z těchto výhod měli oblíbenci posledního desetiletí – asijští hybridi, kteří před 10 lety zabírali největší plochy v Holandsku. Luxusní odrůdy orientálních lilií, které se v této době objevily, jim brzy vzaly vedoucí postavení. Zájem o ně však v posledních letech poněkud opadl, a to především pro jejich příliš výrazné aroma a omezenou pestrost barev. Proto vznikla potřeba vytvořit zásadně nové odrůdy lilií, které by kromě výše uvedených výhod měly schopnost dobře kvést v temném období (podzim-zima), protože poupata mnoha asijských a východních Hybridy v tomto období vysychají.

LA-Hybrids mají všechny tyto vlastnosti, navíc rychle vyrostou velké cibule, díky čemuž jsou vhodné pro rané nucení. Většina odrůd kvete 70-75 dní po výsadbě, tedy dříve než ostatní skupiny lilií. Z lilie longiflorum obdržely velký květ a voskovou texturu laloků periantu a širokých listů. Pro amatérské pěstitele květin v Rusku se ukázalo být důležité, aby tyto hybridy dobře rostly v našich klimatických podmínkách, a to nejen ve středním pásmu, ale také na Uralu a na Dálném východě.

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button